Ny postdoc - Fan Yang

Fan Yang startede som postdoc i december 2020 i Klaus Mølmers gruppe, hvor han er en del af Center for Complex Quantum Systems (CCQ).

Picture af Fan Yang

Fan Yang startede d. 15. december 2020 i Klaus Mølmers forskergruppe som postdoc ved Center for Complex Quantum Systems (CCQ). I 2015-2020 var Fan ph.d.studerende under professor Li You ved Department of Physics, Tsinghua University. I august 2020, hvor Fan opnåede sin ph.d.-grad, startede han i en stilling som forskningsassistent ved samme institut. Fan skal arbejde med teoretisk kvanteoptik og kvanteinformationsbehandling, han fokuserer især på disse emner i Rydberg atomsystemer Han ser frem til at arbejde tæt sammen med sine nye kolleger ved Institut for Fysik og Astronomi.

Velkommen til Fan Yang.