Mød en ph.d. studerende på IFA

Månedens bidrag fra Laura Slumstrup, Center for Interstellar Catalysis

Foto: Laura Slumstrup

Hvor kommer du fra?

"Jeg kommer fra Ikast i Midtjylland"

Hvad lå til grund for dit studievalg?

"Jeg overvejede flere forskellige naturvidenskabelige studier. Valget faldt på fysik, fordi jeg godt kan lide de helt grundlæggende spørgsmål om, hvorfor verden er som den er."

Nævn tre ting som du værdsætter ved dit studie

"Graden af nørderi og fordybelse i komplicerede emner. Det sociale og traditionerne omkring dette, såsom fredagsbaren, huefester osv. Det flade hieraki - både iblandt studerende, der meget gerne hjælper hinanden, og mellem studerende og forelæsere."

Hvad er det bedste i dit studie? Og det værste?

"Det værste ved studiet er, når man føler sig overvældet og/eller stresset over et kompliceret emne eller opgave. Noget af det bedste er til gengæld, når det så alligevel lykkes at forstå sådan nogle emner. Generelt er de spændende emner, man kan fordybe sig i, noget af det bedste ved studiet."

Fortæl om dit forskningsprojekt (BSc / MSc eller PhD)

"Jeg er i gang med en PhD indenfor eksperimentel astrofysik. Vi arbejder med vakuumkamre i laboratoriet hen imod en forståelse af, hvordan livets molekylære byggesten, såsom fedtsyrer og DNA baser, kan dannes på støvkorn ude mellem stjernerne."