Lars Wacker og Ditte Både Sandkamm modtager posterpris

To studerende fra Institut for Fysik og Astronomi, Aarhus Universitet, delte posterprisen ved Dansk Fysisk Selskabs årsmøde d. 19. - 20. juni 2012

Ved Dansk Fysisk Selskabs årsmøde d. 19. - 20. juni 2012 modtog Lars Wacker og Ditte Både Sandkamm begge en posterpris. Prisen måtte deles i to, da dommerne ikke kunne bedømme hvilken poster, der var bedst.

Lars er ph.d.-studerende i Jan Arlts gruppe og havde en poster med, som havde titlen “Progress towards Quantum Degenerate K-Rb Molecules” om produktion af multikomponent gasskyer ved ekstremt lave temperaturer, som bliver brugt til at undersøge ultrakolde molekyler og deres reaktive processer i laboratoriet.

Ditte er specialestuderende i Peter Ballings gruppe og havde en poster om “Femtosecond Laser Ablation Rates of Dielectric Materials: Experiments and Modeling” med, der handler om at lave præcise materialestruktureringer i dielektrika ved hjælp af ultra korte laserpulser, som kan fjerne materialet ved fordampning af det ønskede område.

Ud over æren følger en præmie på 1500 kr. til hver.