Kan du li' kvantemekanik?

Vil du med til Berlin 1.-7. november 2020? Så meld dig til vores udfordring. Vi sender to studerende kvit og frit til "Quantum Future Academy 2020" - og det kunne sagtens blive dig!

En uge med kvantemekanik i Berlin - var det noget?

Kvanteteknologi handler både om fysik og om udvikling og markedsføring af nye produkter. Quantum Future Academy 2020 (QFA) er en uge med virksomhedsbesøg, forelæsninger, workshops og netværkning; altsammen for dig, som har lyst til at få fingrene i kvantemekanikken og dens anvendelsesmuligheder i fremtiden.

Du kan indsende ansøgning fra 1. juli. Ansøgningsfristen er 28. juli. Du skal have et grundliggende kendskab til kvantemekanik, svarende til 2. halvdel af et bachelor- eller mastersstudie i fysik, kemi eller ingeniørvidenskab, eller også skal du overbevise os om, at du på anden måde er kvalificeret.

Løs dit kvanteproblem ved at visualisere f.eks. i SpinDrops eller i Quantum Composer, som er udviklet lokalt af ScienceAtHome.

Bagefter skal alle valgbare ansøgere skal så løse et kvanteproblem - en udfordring, hvor du skal bruge visualiseringsredskaber som for eksempel Quantum Composer, SpinDrops eller Qiskit.

Alle oplysninger om tilmelding til konkurrencen er her.

ScienceAtHome ved Institut for Fysik og Astronomi, Aarhus Universitet er hovedarrangør for Danmark, i samarbejde med KU, DTU og SDU. 30 lande sender deltagere til Quantum Future Academy 2020.

Del gerne posteren her med venner, bekendte, studerende.