VIP-TAP-FU, 23.08.2012

REFERAT AF MØDER i IFAs FORRETNINGSUDVALG den 23. august 2012.

Til stede fra TAP-FU: Lars H. Andersen, Søren Pape Møller, Anders Damgaard, Poul Erik Eriksen, Ruth Laursen og Uffe Simonsen.

Fraværende: Jacques Chevallier

Referent: Ruth Laursen.

Til stede fra VIP-FU: Lars H. Andersen, Philip Hoffmann og Ulrik Uggerhøj.

Fraværende: Hanne Andersen, Klaus Mølmer

Referent: Ruth Laursen.

1. Meddelelser fra institutleder

• Institutlederen har udarbejdet et notat, der skitserer ansættelses- og referenceforhold for det personale ved IFA, som fremover også får arbejdsplads i renrummet og laboratoriekomplekset.
  • Der er udarbejdet et notat om praksis for brugerbetaling ved IFA´s værksteder.
  • IFA ønsker at ansætte en IT studentermedhjælp, der kan varetage forskerstøtte til medarbejderne ifm. brug af software. Vi sender et opslag ud til alle studerende.

2. Meddelelser fra sekretariatsleder

• Den 1. september kommer der nyt personalesystem AUHRA, der også behandler fraværs-registreringen fremover.  Skrivelse herom fra Ruth følger snarest.
  • Nyt økonomisystem per 1. september – INDFAK skal være ajour i næste uge.
  • Plan for mailmigrering på FYSIK: Forberedelse i ugerne 35-37. Mailmigrering i uge 39. Der er skrivelse på vej fra sekretariatslederen og der kommer nærmere instruktion per mail til hver enkelt medarbejder fra IT afdelingen.
  • Nye mailadresser: kommer senere på efteråret, nærmere besked følger.
  • Flytning af Oracle kalender: sker et par uger efter mailmigreringen, nærmere besked følger.
  • I november gennemfører AU den psykiske APV.

3. Økonomi

Til mødet forelå opdateret rammeregnskab som kort blev drøftet.

4. Orientering fra grupperne

• Administrationsgruppen: Der er meget travlt i administrationsgruppen, der følger en del arbejde med alle de administrative omlægninger, ligesom de mange flytninger i huset giver rokader i alle kontorer, specielt for de studerende, der kommer tilbage til huset.
  • Elektronikgruppen: Opgaverne kører som de skal. Tommy er startet som timelønnet medhjælp i 5 timer ugentligt. Esben er færdiguddannet den 31.8, og holder en lille afsked for gruppen. Han er indstillet til ML prisen for sine flotte karakterer.
  • Værkstedet: Er belastet af ombygningerne i værkstedet, som betyder megen støj, mange flytninger m.v.
  • Konstruktions- og driftsgruppen: Har også til huse forskellige steder pga. ombygningerne. Arbejdet går som det skal.
  • Kemi/tyndfilm: Jacques er fraværende.
  • ISA: Der er officiel indvielse af ASTRID2 den 10. september kl. 11.00, der er indbydelser på vej fra dekanatet til de officielle gæster. Der har været lagret beam i ASTRID2 – super flot gået af ISA teamet.

5. Lokaler

1523-1 sal: Forventes klar til indflytning om 2 uger. Der har været problemer med gulvet efter det blev lakeret, så det skal tilrettes.

1523-2sal: Er klar til indflytning i uge 35.

6. Eventuelt.

Vi drøftede mulighederne for flere fælles IFA aktiviteter, og vender senere tilbage til det.

Møderne sluttede 11.45

Lars Andersen og Ruth Laursen