VIP-TAP-FU, 15.11.2012

REFERAT AF MØDER i IFAs FORRETNINGSUDVALG den 15. november 2012 kl. 9.00

Til stede fra TAP-FU: Lars H. Andersen, Anders Damgaard, Poul Erik Eriksen, Ruth Laursen og Uffe Simonsen.

Til stede fra VIP-FU: Lars H. Andersen, Hanne Andersen, Philip Hoffmann, Klaus Mølmer og Ulrik Uggerhøj.

Fraværende: Søren Pape Møller og Jacques Chevallier

Referent: Ruth Laursen.

1. Meddelelser fra institutleder

• Instituttets forslag til aftagerpanel for Science uddannelserne er godkendt.
  • Den 31. oktober har der været afholdt ph.d.-seminar på Früd, og det har været meget vellykket, både det faglige program samt det efterfølgende sociale.
  • Alle lønforhandlinger er nu afsluttede og medarbejderne er informerede, og har fået tilbud om samtale med institutlederen.
  • I dag har institutlederen møde med renrumsgruppen om økonomi.
  • VIP seminar den 18. og 19. marts: afholdes på Vejle Fjord. Ulrik Uggerhøj nedsætter et planlægningsudvalg.
  • Emner til behandling i Forskningsudvalget blev drøftet.

2. Meddelelser fra institutsekretariatsleder

• Der er kommet 202 ansøgninger til den opslåede stilling som sekretær.
  • Den 26. november overgår IFA til brug af Exchange kalenderen og Oracle forsvinder. Alle vil få en vejledning til overgang til den nye kalender.

3. Økonomi

Principperne for 2013 økonomimodel blev gennemgået af institutlederen. De er dog stadig under forhandling og vil ikke være endelige før midt i december.

4. Hvad laver de i administration?

Ruths oplæg udsat til næste møde pga. tidsmangel.

5. Eventuelt.

Intet