VIP-TAP-FU, 14.03.2013

REFERAT AF MØDER i IFAs FORRETNINGSUDVALG den 14. marts 2013 kl. 9.00

Til stede fra TAP-FU: Lars H. Andersen, Anders Damgaard, Jacques Chevallier, Poul Erik Eriksen, Ruth Laursen og Uffe Simonsen.

Til stede fra VIP-FU: Lars H. Andersen, Hanne Andersen (via Skype), Philip Hoffmann, Ulrik Uggerhøj og Klaus Mølmer.

Fraværende: Søren Pape Møller

Referent: Ruth Laursen.

1.                   Meddelelser fra institutleder

• Vi har fået et foreløbigt årsregnskab for 2012, og det viser et lille overskud på kr. 67.000. AMS har genereret et overskud på 1.942.436 mio. og Tyndfilmslaboratoriet har et overskud på kr. 25.000.
  • En revideret stillingsplan blev drøftet i VIP-FU, og institutlederen fremsender den til dekanens godkendelse. Planen indeholder et notat fra centerleder Hanne Andersen om de særlige forhold der gør sig gældende for CSS.
  • Der har været 47 ansøgninger til stillingen som værkfører, og vi har holdt samtaler med 6 ansøgere, og 2 af dem er indkaldt til anden runde i næste uge.
  • Mandag og tirsdag den 18. og 19. marts afholdes det årlige VIP-seminar, denne gang på Hotel Vejle Fjord.

2.                   Meddelelser fra sekretariatsleder

• Universitetet har forpligtet sig til at opslå en pulje af akutjobs, og for ST´s vedkommende skal der gerne opslås 11 akutjobs i alt. Vi har tidligere drøftet behovet for et akutjob på vores institut, og Ruth har et forslag om en kontorassistent til aflastning af sekretærerne, som i en periode skal overtage en del af Trines opgaver. Trine er beskæftiget en stor del af arbejdstiden med den store ECAMP-konference, som skal afvikles i juni måned. Et akutjob skal besættes med min. 25 timer ugentligt og i 13 uger i alt. Institutlederen godkendte forslaget og Ruth fremsender stillingsopslaget til HR.

3.                   Hvad laver elektronikafdelingen – og hvilke visioner har de for arbejdet?

Poul Erik Eriksen præsenterede sit oplæg om medarbejderne og opgaverne i elektronikafdelingen. Han beskrev de enkelte medarbejderes kompetencer, fordelingen af opgaverne, og visioner for fremtiden. Det spændende oplæg blev kommenteret og drøftet i udvalget.

4.                   Eventuelt

• Den seneste aftale om brugerbetaling for iNANO-medarbejdere blev drøftet.
  • Fakturaer for afhentning af elektronik skrot vil fremover blive betalt over elektronikkontoen.

Møderne sluttede 11.50.

Lars Andersen og Ruth Laursen.