VIP-TAP-FU, 13.12.2012

REFERAT AF MØDER i IFAs FORRETNINGSUDVALG den 13. december 2012 kl. 9.00

Til stede fra TAP-FU: Lars H. Andersen, Jacques Chevallier, Anders Damgaard, Poul Erik Eriksen, Ruth Laursen og Uffe Simonsen.

Til stede fra VIP-FU: Lars H. Andersen, Hanne Andersen, Philip Hoffmann, Klaus Mølmer og Ulrik Uggerhøj.

Fraværende: Søren Pape Møller

Referent: Ruth Laursen.

1. Meddelelser fra institutleder

• Instituttets IT-udvalg: Søren Frandsen går af som formand, og udvalget foreslår Niels Carl Hansen som ny formand.
  • Instituttets svarprocent ved den Psykiske APV er 81.9 %, hvilket anses for tilfredsstillende.
  • Liselotte Højgaard er udpeget som ny formand for Danmarks Grundforskningsfond.
  • ISA (Institute for Storage Ring Facilities) skal have et nyt navn, der afspejler den nye organisation, hvor ISA er et center. Forslag er fremsendt til godkendelse.

2. Meddelelser fra sekretariatsleder

• Alle deltagerne i Vejle Fjord Seminaret den 18. og 19. marts 2013, vil blive indkaldt via mail, da kalenderen ikke kan booke så mange på en gang.
  • Vi opfordrer alle til at passe på værdier på kontorerne, og i det hele taget være opmærksomme på ”uvedkommende” personer. Ring, hvis du behøver hjælp i en given situation.

3. Økonomi

Institutlederen redegjorde for hovedindholdet i den nye økonomimodel, som er på vej. Modellen afviger væsentligt fra de principper som vi kender og har brugt i mange år, bl.a. vil alle lønninger inkl. VIP løn blive en del af instituttets økonomi, ligesom overhead, eksternt finansierede ansættelser, fællesudgifter m.v. også indgår. Institutlederen vil – så snart vi kender vores 2013 budget - fremlægge det for alle medarbejdere ved et informationsmøde.

4. Bemandingen i TAP grupperne

Institutlederen skitserede forventningerne til 2013 økonomien, som formentlig bliver noget strammere end i 2012. Han opfordrede de enkelte arbejdsledere til hver især at tage hånd om deres afdelinger, således at arbejdet udføres med samme høje arbejdsmoral som det altid har været tilfældet. Vi står også i 2013 med store udfordringer i forbindelse med ASTRID2 og de mange ombygningsarbejder.

5. Lokaler

Anders Damgaard orienterede om UNI LAB planerne for 2013, hvor det er 1525 fløjen, der skal renoveres, startende med etage 0.

6. Eventuelt

Det besluttedes at få en oversigt over de opgaver, som i øjeblikket udføres af Knud-Aage Mortensen, da Knud-Aage har meddelt, at han fratræder sit deltids job til sommer. Det skal herefter drøftes hvem der skal udføre disse opgaver.

Møderne sluttede 11.40

Lars Andersen og Ruth Laursen