VIP-TAP-FU, 01.11.2012

REFERAT AF MØDER i IFAs FORRETNINGSUDVALG den 1. november 2012 kl. 9.00

Til stede fra TAP-FU: Lars H. Andersen, Søren Pape Møller, Anders Damgaard, Poul Erik Eriksen, Ruth Laursen og Uffe Simonsen.

Til stede fra VIP-FU: Lars H. Andersen, Philip Hoffmann, Klaus Mølmer og Ulrik Uggerhøj.

Fraværende: Hanne Andersen og Jacques Chevallier

Referent: Ruth Laursen.

1. Meddelelser fra institutleder

• Instituttet har indmeldt forslag til aftagerpanel for Science uddannelserne.
  • Den 31. oktober har der været afholdt ph.d. seminar på Früd, og det har været meget vellykket, både det faglige program samt det efterfølgende sociale.
  • Institutlederen har haft møde med dekanen om forskellige institutforhold, herunder drift af renrum for 2013, organisering af MARS og Vindtunnel projekterne.
  • Instituttet havde besøg af AU´s bestyrelse den 31. oktober, hvor institutlederen holdt foredrag om instituttet og efterfølgende var der rundvisning ved ASTRID2.

2. Meddelelser fra sekretariatsleder

• Minna Elo har fået en ny stilling som ph.d.-administrator ved Arts, og bliver overflyttet den 1.12.2012. Opslag af stillingen er på vej.

­3. Orientering fra grupperne

• Værkstedet: Flytningen af laboratorier til iNANO går som planlagt.
  • Elektronikgruppen: Poul Erik orienterede om situationen i afdelingen.
  • Konstruktions- og driftsgruppen: Der arbejdes en del konstruktionsopgaver.
  • ISA: Der mangler folk på beamlines, og Søren holder et møde med Anders for at planlægge opgaverne.

­4. Lokaler

Der arbejdes med udskiftning af pulten i Fys. Aud.

5. Ebeltoftmødet i 2013

Mødet afholdes den 18. og 19. marts 2013, og emnet vil være forskning og undervisning/formidling. Deltagerne er vip-all, og Ruth undersøger tilbud samt forskellige mødesteder.

6. Eventuelt.

Intet