Velkommen til anti-verdenen!

For første gang i historien er det lykkedes at gennemlyse antibrint og på den måde udføre spektroskopiske målinger på antistof. Det vigtige resultat har i mange år været en ambition for antistof-fysikere, og nu er det lykkedes for en forskergruppe at opnå det. IFAs professor MSO Jeffrey Hangst, er leder af ALPHA-2 forskergruppen ved CERN. Gruppen har taget et stort skridt mod at afdække, om antistof opfører sig på andre måder end almindeligt stof. Resultaterne er offentliggjorte i Nature 19. december 2016.

I Aarhus Universitets web-tidsskrift RØMER fortæller Jeffrey Hangst mere om opdagelsen. Her er linket til artiklen i Nature, og pressemeddelelsen fra Nature kan ses på den engelske udgave af denne webside.