TAP-FU, 12.04.2012

REFERAT AF MØDE i TAP FORRETNINGSUDVALGET ved Institut for Fysik og Astronomi den 12. april 2012 kl. 10.30

Til stede: Lars H. Andersen (LHA), Jacques Chevalier (JAC), Anders Strøbech Damgaard (ASD), Poul Erik Eriksen (PEE), Søren Pape Møller (SPM), Uffe Simonsen (UHS).

Afbud fra: Ruth Laursen.

1. Meddelelser

• Nyt omkring implementering af det nye AU: Der arbejdes med to grene. Den administrative gren, hvorunder hører fælles mail og kalendersystem, økonomisystem mm., samt den politiske gren med strategi mm. Da der er store forskelle på alle det nye universitets afdelinger, er det svært at finde en fællesnævner, og man må forvente at ændringerne tager nogen tid.
  • LHA skal have et møde med de PhD-studerende for bl.a. at afklare de forskelle der er på del A og del B studerende.
  • Man planlægger at holde en indvielse af renrummet sidst på sommeren.
  • Der er forslag om at fakultetsfesten den 8. juni starter med en frokost og afsluttes med transmission af Brian Bechs forårstale samt to foredrag. Endelig information om festen følger snarest.

2. Orientering om Budget 2012
Instituttets rammebevilling (inkl. ISA og CVS) er i år på 27.000.000 kr. Dertil kommer et dekan tilsagn på 300.000 kr. til renrummet samt forventede indtægter fra brugerbetaling på 1.200.000 kr.
I alt 28.500.000 kr., hvilket er 900.000 kr. mindre end ønsket.

3. Orientering fra grupperne

• Værkstedet: UHS er i gang med at undersøge salg af den ene værkstedsbil.
  • Elektronikgruppen: Hovedopgaven er stadig ASTRID2, men der arbejdes også på andre opgaver bl.a. udstyr til Jacob Shersons nye lab. Erik Søndergaard har ønsket og er bevilget nedsat arbejdstid til 32 timer.
  • Konstruktions? og driftsgruppen arbejder hovedsageligt på ASTRID2 og de nye beamlines til ASTRID2. Arbejdspresset er lettet lidt og nærmer sig det normale niveau.
  • ISA: Der foretages endelig oplining af ASTRID2 i denne og næste uge. Når denne er afsluttet opsættes betonafskærmningen. Man forventer stadig at de første elektroner er i ringen i løbet af maj måned.
  • Kemi og renrum: Arbejdspresset er på det normale niveau. I renrummet er man i gang med installationer til plasma ætse maskinen. JAC vil gerne have opprioriteret dette arbejde, så maskinen kan komme i drift så hurtigt som muligt.

4. Lokaler

• 4. etage forventes færdig ved udgangen af april. Efterfølgende skal der dog opsættes edb stikdåser mm.
  • ASD undersøger muligheden for udskiftning af punkterede termoruder i forbindelse med renoveringen.
  • Der har været påtalt to brud på sikkerhedsreglerne ved renoveringen: 1. Uforsvarlig nedtagning og håndtering af rockuld med store støvgener til følge. 2. Manglende afspærring af parkeringspladsen ved nedtagning at vinduesruder. Der faldt glasstykker fra 4. sal ned på parkeringspladsen ved hovedindgangen. Ingen kom heldigvis til skade.

5. Eventuelt
UHS spurgte til hvilken brugerbetalingssats kemi skal afregne med.
LHA lovede at afklare priserne for kemi og inano.

Mødet sluttede 11:30

Referent