Ny Postdoc - Ragheed Alhyder

I januar 2021 startede Ragheed Alhyder ved Center for Complex Quantum Systems, hvor han vil beskæftige sig med teoretisk forskning i professor Georg Bruuns gruppe.

Ragheed færdiggjorde sin kandidat i kvantefysik ved École Normale Supérieure i Paris, hvorefter han fortsatte med en ph.d. i ??forskningsgruppen for ultrakolde Fermi-gasser ved Laboratoire Kastler Brossel ved École Normale Supérieure ledet af Christophe Salomon

I løbet af sin ph.d. bidrog han til konstruktionen af ??en ny generation cold atoms machine med det mål at studere unitary ultracold fermions.

Ragheed gennemførte også teoretiske undersøgelser af fysikken bag en urenhed nedsænket i en to-komponent fermigas. For eksempel var et mål at udforske de forskellige faser, der manifesteres i dette system, afhængigt af interaktionen mellem urenheden og fermionerne.

Ragheed forsvarede sin ph.d. i december 2020. Fra januar 2021 sluttede han sig til Center for Complex Quantum Systems på IFA, hvor han vil lave teoretisk forskning under vejledning af professor Georg Bruun om emner relateret til atom-lys-interaktion, topologiske faser og ultrakolde bosoner og fermioner.

Når vi er tilbage på instituttet, kan du finde Ragheed på kontor 1520-630.