Ny postdoc – Kimberly Hsieh

Kimberly Hsieh starter som postdoc på Institut for Fysik og Astronomi i oktober 2020.

Kimberly Hsieh starter i den ny forskergruppe under Profs. Yong P. Chen og Richard Balog som postdoc i Villum Centre for Hybrid Quantum Materials and Devices (HQDM) og Institut for Fysik og Astronomi i oktober 2020.

Kimberly skal arbejde med nye 2D materialer og hybrider (som ”topological insulator-superconductor hybrids”) ved at bruge en kombination af electronic transport and spectroscopy tools such as scanning probe microscopy.

Inden Kimberly starter på Aarhus Universitet, færdiggjorde hun et integreret PhD program på the Indian Institute of Science, Bangalore. Hun tog sin Masters (MSc) i 2014, hvorefter hun fortsatte som PhD studerende i Low Temperature Nanoelectronics gruppen, under Prof. Arindam Ghosh. Hendes PhD arbejde fokuserede på at karakterisere 2D materialer som grafen og MoS2 , syntetiseret ved kemisk dampudfældning (CVD) med teknikker som time-averaged electrical transport and low frequency noise spectroscopy. Hun færdiggjorde sin PhD i juli 2019 og fortsatte sin tilknytning til Indian Institute of Science as a Research Associate indtil juli 2020.