National Academy of Science udnævner to nye medlemmer fra Aarhus Universitet idag

Professor Bo Barker Jørgensen, Institut for Biologi og professor Jørgen Christensen-Dalsgaard, Stellar Astrophysics Centre ved IFA modtager udnævnelsen idag fredag den 29. april 2022 ved en ceremoni i Washington, DC.

Professor Jørgen Christensen-Dalsgaard, IFA
Professor Bo Barker Jørgensen, Institut for Biologi.

Det yderst eksklusive amerikanske videnskabelige selskab National Academy of Science får den 29. april 2022 to nye danske medlemmer, nemlig professor Bo Barker Jørgensen fra Institut for Biologi og professor Jørgen Christensen-Dalsgaard fra Institut for Fysik og Astronomi. De optages formelt i Akademiet ved en officiel ceremoni i Washington, og efter ceremonien er man inviteret til at deltage i en "black tie dinner", så det er om at finde det pæne smokingsæt frem! Der er for tiden 8 danske medlemmer af Akademiet, og i alt har der været 21 danske medlemmer i løbet af de 159, Akademiet har eksisteret, så det er en stor og sjælden ære at blive udpeget.

Det er muligt af følge med ved ceremonien via dette link fra klokken 20:00 Dansk Sommertid.