'Initiativ for fællesskabet'

Kære alle,

Som det tidligere er blevet meldt ud, er IFAs tema i år 'Initiativ for fællesskabet'. Fra ledelsens side har vi allerede nu søsat en del initiativer - se nedenfor - men understreger at det er den enkelte medarbejders eget initiativ og imødekommenhed for andres initiativer, der i det lange løb vil kunne bevirke en styrket positiv ånd på IFA.

Vi byder derfor initiativer - og opfordringer til sådanne - meget velkomne, og vi vil være åbne for jeres forslag og/eller kritik.

Planlagte og/eller igangsatte initiativer (udover f.eks. Ebeltoft-møder og arrangementer i PS!-regi):

•    TAP-foredrag
•    Kvartalsvise VIP-møder (afholdes for fast VIP-personale, første gang 12.6.)
•    Velkommen-til-frokost for CSS
•    Ph.d.-stormøde
•    IFA-fest i forbindelse med Fakultetsfesten 8.6
•    Eget DHL-arrangement.

Der skal i denne forbindelse også lyde en tak til Uffe Simonsen og hans afdeling for stor velvilje og hjælpsomhed med opgaver der 'traditionelt' kunne tilskrives portnerne. Opgaver der skyldes ombygningerne, og som vi alle er interesserede i at få løst så hurtigt og gelinde som muligt. Tak!

'Initiativ for fællesskabet'
I en tid med store forandringer, er det vigtigt at vi på IFA hjælper hinanden, så vidt muligt, med at overvinde de forhindringer der uvægerligt vil opstå undervejs i sådanne processer. Vi har derfor i 2012 valgt temaet 'Initiativ for fællesskabet', for at opmuntre til at alle medarbejdere, såvel VIP som TAP og de ansatte studerende, i dagligdagen tænker over hvad de hver især kan gøre for at gøre kollegernes dag bedre og lettere.

Vi bør alle medvirke til at undgå dannelsen af 'barrierer' mellem ansvarsområder, der let kan opstå i kølvandet på de nye strukturer. Vi skal arbejde hen imod en tanke a la 'hvad kan jeg let og hurtigt gøre for dig, som du selv ville have besvær med' fremfor 'hvorfor skal jeg det, det er ikke mit område?'.

På IFA er vi en meget sammensat flok, talenter i mange retninger, og vi arbejder alle med det fælles mål at løfte IFAs (og derigennem AU’s) anseelse, såvel i Danmark som ude i verden, til nye højder. Så vi opfordrer gennem årets tema 'Initiativ for fællesskabet' til netop at tage initiativer, i første omgang til gavn for de nærmeste medarbejdere, men på sigt også for 'hele holdet'.

Mvh. Lars, Ruth og Ulrik