Bemærk frist 6/10: Legat til Fulbright Danish Visiting Scholar

Den dansk-amerikanske Fulbright Kommission indkalder hermed ansøgninger til et legat som ”Fulbright Danish Visiting Scholar” ved amerikanske universiteter, undervisningsåret 2011.

Legatet er på 200.000kr, og gives til et selvarrangeret forsknings/undervisnings-ophold på et amerikansk universitet i det akademiske år 2011. Opholdet skal være på ét semester (der gives ikke til kortere/længere ophold, konferencerejser eller lignende), og må ligge i efterårssemesteret 2011 eller forårssemesteret 2012. Ansøgere inden for alle fagområder velkomne. Legatet finansieres med midler fra den danske og amerikanske stat.

Ansøgeren må være ansat som adjunkt, lektor eller professor ved en dansk højere læreanstalt, og skal beherske engelsk på højt niveau.

Ansøgeren skal være dansk statsborger, og må ikke være i besiddelse af dobbelt dansk-amerikansk statsborgerskab eller "green-card".

Ansøgningsskemaet til legatet fås ved at rette henvendelse til Senior Program Coordinator, Anders Folkmann, på advising@daf-fulb.dk, hvor man også kan høre mere om legatet.

Ansøgningsfrist: Onsdag d. 6. oktober 2010, kl. 12.00

NB! Kommissionens legater er altid afhængige af eksterne midler, hvorfor der må tages forbehold.
Se mere på http://www.wemakeithappen.dk – under ’Legater’.

Fulbright Kommissionen
Nørregade 7A, 1. tv.