Bemærk frist 17/8: Individuelle Marie Curie rejsestipendier under FP7

Europa-kommissionen har offentliggjort et opslag efter ansøgninger til individuelle Marie Curie rejsestipendier. Ansøgningsfrist: den 17. august 2010 kl. 17:00.

Med et Marie Curie stipendium kan erfarne forskere (med en PhD eller mindst 4 års ancienitet) udføre deres eget forskningsprojekt hos en værtsinstitution i et andet land, end hvor forskeren kommer fra. Stipendiet kan vare mellem et og tre år, og forskningsområdet er frit.

Intra-european fellowships (IEF)

Disse stipendier støtter erfarne forskeres karriereudvikling inden for alle discipliner ved at finansiere et forskningsprojekt, der udføres i et Europa. Kvalificerede forskere kan være af enhver nationalitet. Forskere må dog ikke have arbejdet i landet, hvor værtsinstitutionen er, i 12 måneder ud af de seneste 36 måneder.

International Incoming Fellowships (IIF)

Disse stipendier støtter erfarne forskere inden for enhver disciplin fra et land uden for Europa ved at finansiere et forskningsprojekt, der udføres ved en værtsinstitution i Europa. Kommer forskeren fra et u-land, kan der i stipendiet indgå en hjemvendelsesfase til hjemlandet på op til et år. Kvalificerede forskere kan være af enhver nationalitet.

International Outgoing Fellowships (IOF)

Disse stipendier støtter erfarne forskeres karriereudvikling inden for enhver disciplin ved at finansiere et forskningsprojekt, der udføres på en værtsinstitution beliggende i et land uden for Europa. Efter en udgående fase på et til to år skal forskeren vende tilbage til Europa i mindst et år. Kvalificerede forskere skal være statsborgere i et europæisk land.

Henvendelse til Marianne Sodemann.