Ny Postdoc - Juan Sánchez-Baena

I januar 2021 startede Juan Sánchez-Baena som postdoc i Thomas Pohls forskergruppe ved Center for Complex Quantum Systems.

Juan fik sin kandidatgrad i avanceret fysik i 2016 fra Barcelonas universitet. Han flyttede derefter til professor Jordi Boronats forskningsgruppe ved Polytechnic University of Catalonia for at starte sin ph.d. i beregnings- og anvendt fysik under vejledning af professor Jordi Boronat og professor Ferran Mazzanti.

Han gennemførte med succes sine ph.d.-studier i december 2020. Hans ph.d.-forskning drejede sig om design og anvendelse af quantum monte carlo-metoder til undersøgelse af spin-orbit-koblingssystemer samt karakteriseringen af ??disse systemer ved hjælp af non-monte carlo-tilgange, såsom beyond mean field calculations på Bogoliubov-niveau.

I Thomas Pohls gruppe vil Juan arbejde på ultrakolde kvantegasser med fokus på polaron- og polaritonsystemer.

Når vi er tilbage på instituttet, kan du finde Juan på kontor 1520-626.