Lars Bojer Madsen udnævnt til adjungeret professor ved Moscow Institute of Physics and Technology

Professor Lars Bojer Madsen er per 1/3 2013 udnævnt til Adjungeret Professor over en 3-årig periode ved Moscow Institute of Physics and Technology (MIPT).

Udnævnelsen begrundes i ønsket om at etablere tættere kontakt til aktive forskere i vesten. Ud over videnskabligt samarbejde, påtænkes det, at Lars Bojer Madsen holder et kort kursus på MIPT.

MIPT blev etableret efter 2. verdenkrig inspireret af Caltech.
"Its founders and early staff members were Nobel Prize winners P.L Kapitsa, N.N Semenov, and L.D. Landau. Nobel Prize winners are among its graduates as well. Many Fiztech professors are leading scientists in Russia, among which are more than 80 academics and corresponding members of the Russian Academy of Sciences."

Læs mere på instituttets hjemmeside: http://phystech.edu/