Victor Silva Aguirre er pr 1. april 2019 udnævnt til lektor ved Institut for Fysik og Astronomi.

Historien om Mælkevejen styrkes ved ansættelse af ny lektor.

Victor arbejder også i fremtiden med "galaktisk arkæologi" ved Stellar Astrophysics Centre, som er baseret på IFA. Ved hjælp af supernøjagtige bestemmelser af udvalgte stjerners aldre og grundstofsammensætninger kan vores Mælkevej kortlægges, og dermed kan vi få viden om dens opståen og udvikling. Karakteriseringen af stjernerne bygger blandt andet og især på data om asteroseismologi fra Kepler-satelliten og dens afløser TESS, fulgt op af detaljerede observationer af stjernespektrer foretaget med teleskoper Verden over. Projektet kaldes overordnet iSIMBA.

Victor blev i 2018 medlem af Det unge Akademi, og i den forbindelse beskrev han både sin forskning og lidt om sin baggrund. I 2017 modtog han en Sapere Aude-bevilling på 5,9 millioner kroner til fortsat forskning i projektet "Asteroseismology for Galactic archaeology: rediscovering the Milky Way."