Thomas Tram ansættes som lektor

Han ansættes pr. 1. marts 2021 som lektor i teoretisk kosmologi

Foto: Thomas Tram

Thomas Tram ansættes pr. 1. marts 2021 som lektor i teoretisk kosmologi ved Institut for Fysik og Astronomi.

Hans forskning handler om at teste nye kosmologiske modeller ved at beregne deres effekt på den kosmiske mikrobølgebaggrund og Universets storskala struktur.

Thomas kommer fra en stilling som adjunkt på instituttet, og han er uddannet fra Aarhus Universitet, hvor han i 2012 fik sin Ph.d.-grad. Gennem sin karriere har han forsket ved Ecole École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) i Schweiz, samt Institute of Cosmology and Gravitation (ICG) i Portsmouth, Storbritannien.

Thomas er født i den lille by Galten, 20 km vest for Aarhus og bor nu i Vejlby-Risskov med sin familie. Han er gift og har to børn, der fylder 3 år og 7 år i marts. I fritiden dyrker han lang-distance løb.

Det vil senere blive meldt ud, hvor og hvornår den nye lektor vil holde sin tiltrædelsesforelæsning.