Studentersatellitten Delphini-1 kommer for alvor ind i kampen

Vores kontrolteam har brugt masser af nedlukningstimer derhjemme på at få bedre styr på Delphini-1's kameraindstillinger

Grænseområde i Andesbjergene imellem Chile og Argentina. Foto: Delphini-1 og delphiniteamet.

Anstrengelserne bærer i den grad frugt nu:

Det her flotte billede optog Delphini-1 for godt en uge siden, og nu har operatørerne hentet billedet ned i fuld opløsning.

Området er en del af grænsen imellem Chile og Argentina og nationalparken Llullaillaco tæt ved Atacamaørkenen, hvor ESOs observatorier befinder sig. Den snedækkede bjergtop forneden til højre er vulkanen Llullaillaco, som står lige på grænsen mellem Chile og Argentina. Det er den næsthøjeste aktive vulkan i Verden; 6.739 meter over havet. I øverste venstre hjørne aner man lige i billedkanten kobberminen Minera Escondida.