Scienceshows DM 2019 Gratis adgang

Kunne du tænke dig at opleve en dyst i flammer og brag? Danmarksmesterskabet i scienceshow afholdes i søauditorierne lørdag den 6. april kl 10:30. Her kan du være med, når syv scienceshow fra hele landet viser deres mest spektakulære forsøg.

Lørdag 6. april 2019,  kl. 10:30 - 15:00

Aarhus, Danmark

DM i Scienceshow 2019 foregår i Aarhus

Kom og oplev danmarksmesterskabet i scienceshows 2019!

Arrangementet foregår klokken 10.30-15:00 i Søauditorierne på Aarhus Universitet. Dørene åbnes op til et brag af en konkurrence, som er helt gratis for dig at være en del af. Der vil være et begrænset antal pladser til showkonkurrencen, cirka 400 stk. og fordeling foregår efter først til mølle på dagen.

Efterfølgende, klokken 13.30, vil der være en Workshopkonkurrence, hvor man har mulighed for at komme helt tæt på deltagerne og deres eksperimenter.

Showkonkurrencen består af 7 konkurrerende shows fra hele landet. Hvert show har 15 minutter til at imponere vores 5 dommere, som uddeler point i kategorierne undervisningsværdi, underholdningsværdi og formidlingsevne.

Workshopkonkurrencen består af en samling stande, som repræsenterer hvert enkelt deltagende show. Det vil her være muligt at prøve nogle lidt mere "hands on" eksperimenter og forhåbentligt også få en snak med de deltagende showere. Konkurrencedelen består i, at I som publikum her under workshoppen får mulighed for at stemme om den bedste workshop og derved sætte jeres præg på arrangementet.

Programmet for dagen ser ud som følger:
10.30: Start på showkonkurrence
13.30: Kåring af vinderen
13.30: Start på Workshopkonkurrence
15.00: Kåring af publikumsprisen og afslutning på arrangementet

Vi understreger lige en sidste gang, at arrangementet er gratis, og vi håber rigtig meget, at se Jer d. 6 april til et brag af en sciencefest!

P.S. Der kan ikke reserveres pladser/billetter.

Deltagelse fra:
Fysikshow Aarhus