Ny medarbejder: Bjarke Rolighed Jeppesen

Bjarke Rolighed Jeppesen er ansat som forskningsassistent i Halvledergruppen hos Arne Nylandsted Larsen pr. 1. januar.

Bjarke Rolighed Jeppesen er uddannet cand.scient i fysik og musikvidenskab på Aarhus Universitet. I sin nye stilling skal han beskæftige sig med bagsidereflektorer til Si-baserede tyndfilmssolceller i renrummet ved iNANO samt anvendelsen af nanoimprint, electron-beam lithography og metaldeponering til fremstilling af metalliske nanostrukturer. Desuden vil karakterisering af nanostrukturer ved hjælp af scanning-electron microscopy, atomic-force microscopy og optiske refleksmålinger også være en del af arbejdet.

Stillingen er financieret af det Strategiske Forskningsråd med titlen ”THINC – Thin-film solar cell based on nanocrystalline silicon and structured backside replectors”

Velkommen til Bjarke.