Ny lektor: Oriol Vendrell

Oriol Vendrell er pr. 1. juli 2016 ansat som lektor i teoretisk molekylær fysik.

Oriol Vendrell modtog sin ph.d. i teoretisk og numerisk kemi i 2005 fra Univesitat Autònoma de Barcelona. Efterfølgende var han postdoc ved Universität Heidelberg i Tyskland, først gennem et Alxander von Humboldt Foundation stipendie efterfulgt af et Marie Curie stipendie. Siden 2010 har han været leder af Chemical Dynamics gruppen som er en del af den teoretiske afdelingen ved Center for Free-Electron Laser Science, DESY, Hamborg i Tyskland.

Oriol tiltræder en stilling som lektor i teoretisk molekylær fysik. Omdrejningspunktet i hans forskning vil være teorien bag ultra hurtige molekylære fænomener og vekselvirkningen mellem molekyler og lys. Derudover vil han udvikle metoder relateret til kerne og elektron dynamik i molekylære systemer.

Vi byder Oriol velkommen til instituttet