Evakueringsøvelse på IFA og Adm. Center ST

IFA

Hvor og hvornår
Bygning 1520-1526 den 31. oktober 2018 kl. 13:00
Øvelsen forventes at vare 15 minutter.

Deltagelse
Det er obligatorisk for alle at deltage i øvelsen!

Evakueringsholder

I hvert evakueringsområde er der opsat en holder med:

• En gul vest

• Lamineret gul instruks med evakueringslederens opgaver. Evakueringsområdet er optegnet på bagsiden af instruksen.

• En orange vest

• Lamineret orange instruks med samlepladslederens opgaver. Samlepladsen er angivet på bagsiden af instruksen.

Opgaver

Enhver person kan påtage sig rollen som evakueringsleder eller samlepladsleder.

Evakueringslederen: Ifører sig den gule vest, følger den gule instruks og rydder området for personer. De omkringliggende evakueringsområder advares, og ved førstkommende lejlighed informeres den lokale ledelse om hændelsen.

Samlepladslederen: Ifører sig den orange vest, følger den orange instruks og modtager de evakuerede personer fra området på den udpegede samleplads uden for bygningen.

Luk vinduer og brug ikke elevatorer, når du forlader bygningen!

Forberedelse
Du bør orientere dig om, hvor den nærmeste evakueringsholder og samleplads er placeret.

Blokering af adgang
Under øvelsen vil adgangen fra de tilstødende bygninger blive blokeret af observatører for at hindre adgang fra udefrakommende under øvelsen.

Værdigenstande
Husk at sikre dine værdigenstande under øvelsen. Lås døren til dit kontor eller medbring dine værdigenstande, når du går til samlepladsen.

Vejr
Husk overtøj alt efter vejret.