AMO-line og XRING indvielse

Tirsdag 21. juni 2016,  kl. 12:00 - 13:00

ASTRID2

Tirsdag den 21. juni kl. 12.00 holder vi indvielse af AMO-line ved ASTRID2 med den tilhørende XRING end-station

Vi vil gerne fejre ibrugtagningen af vores nye samlede laboratorium til studier af VUV fysik af molekylære systemer.

AMOLine og XRING er to store opstillinger, der gennem de seneste år er opbygget i forbindelse med ASTRID2 projektet.

AMO-line opstillingen danner højenergetisk lys via en såkaldt ondulator, hvorefter lyset ledes gennem en monokromator (udvælger bølgelægden) og fokusses inde i XRING laboratoriet.

XRING laboratoriet indeholder to komplementære opstillinger dedikeret til studier af VUV fysik af atomare og molekylære systemer.

Indvielsen af laboratorierne  foregår ”on-location” i området ved AMO-line bag ASTRID2 over mod Kemisk Institut.

Der serveres en let frokost og et glas.

Med venlig hilsen

Henrik B. Pedersen, Søren Vrønning Hoffmann, Nykola Jones, Lars H. Andersen, Søren Pape Møller