Studenterkollokvium - Anette Svenningsen: Stephen Hawking – Manden, Fysikken og Fænomenet

Torsdag 21. maj 2015,  kl. 14:15 - 15:00

Stephen Hawking – Manden, Fysikken og Fænomenet

Anette Svenningsen

Vejleder: Kristian Hvidtfelt Nielsen

Torsdag den 21. maj kl. 14.15
Fysisk Auditorium

Stjernestatus og verdensberømmelse er sjældent noget, man forbinder med teoretisk fysik, men med sin første populærvidenskabelige udgivelse A Brief History of Time: From the Big Bang to Black Holes (Hawkings Univers: Fra Big Bang til Sorte Huller) i 1988 blev den allerede anerkendte fysiker for alvor kendt uden for videnskabelige kredse. Den spinkle skikkelse med computerstemmen har medvirket i mange populære tv-serier, såsom The Simpsons og The Big Bang Theory, og biografer verden over viser i øjeblikket en oscarvindende film om hans liv og hans kamp mod sygdommen ALS.
Hvem er han? Hvad har han bidraget med til fysikken? Og hvorfor er han blevet så populær?