Delphini-1 opsendelse udsat til onsdag - kom og vær med!

Vi skal følge opsendelsen af universitetets første satellit Delphini-1. Det sker i Søauditorierne i Universitetsparken i Aarhus onsdag den 5. december fra klokken 18:00-21:00.

Delphini-1 snart i rummet. Billede: VA

Aarhus Universitet skal i rummet på onsdag - vil du være med?

Der er gratis adgang, og pladsbestilling er ikke mulig.

Der er IKKE mulighed for at købe mad eller drikkevarer.

Værter er Rune Hylsberg Jacobsen fra Institut for Ingeniørvidenskab og Christoffer Karoff fra Institut for Geoscience og Institut for Fysik og Astronomi. De fortæller om projektet op til opsendelsen klokken 19:16 fra Kennedy Space Center til den Internationale Rumstation ISS, og vi har forbindelse med vore studerende og medarbejdere "på stedet" i Florida før og efter opsendelsen. Der bliver også lejlighed til at stille spørgsmål til de medvirkende, både i Aarhus og i Florida.

Størsteparten af disse glade mennesker er med ved opsendelsen i Florida. Foto: Delphini-1

Om rumprogrammet

Delphini-1 er et samarbejde imellem Institut for Fysik og Astronomi, Institut for Ingeniørvidenskab og Institut for Geoscience, og de studerende, som deltager i projektet kommer fra disse tre institutter.