Ny medarbejder: Kåre Iversen

Kåre Iversen er ansat på Institut for Fysik og Astronomi (IFA) per 1. september til at arbejde med designet af neutron instrumentet HEIMDAL, i samarbejde med Institut for Kemi (IFK). HEIMDAL skal bygges ved den Europæiske Spallationskilde (ESS) i Lund, Sverige og forventes at koste omkring 100 M DKK. HEIMDAL vil give europæiske forskere helt nye muligheder for at undersøge materialer under virkelige arbejdsbetingelser. Projektet er internationalt med partnere fra Norge og Schweiz, under ledelse af Aarhus Universitet. Kåre Iversen kommer med erfaring både fra den akademiske verden og industrien. Kåre Iversen har tidligere været ansat ved IFA (13 år), og har i de sidste 9 år været ansat hos Grundfos A/S. Arbejdet med HEIMDAL vil i første omgang være relateret til tekniske tegninger af de enkelte komponenter, senere skal delene indkøbes og instrumentet skal bygges. Kåre Iversen vil sidde på IFA i gruppen for mekanisk design og konstruktion 1523-219. HEIMDAL forventes at stå færdigt i 2021.

Vi byder Kåre velkommen.