Ny Gæstelektor: Nathan Harshman

Nathan L. Harshman er i juli blevet ansat som gæstelektor på IFA, hvor han vil arbejde sammen med Nikolaj Zinners gruppe.

Nathan har været været postdoc ved Rice University før han efter kun to år som postdoc fik tilbudt en tenure-track stilling på American University i Washington, DC. Han har været Heraeus Foundation fellow på Würzburg Universitet i Tykland 1998-99, Fulbright  lecturer på Trento Universitet i Italien, og seneste DAAD gæsteprofessor på Ulm Universitet i Tyskland.

Nathan Harshman har en baggrund i den teoretiske kernefysik og partikelfysik men har de seneste år været meget aktiv indenfor entanglement og symmetrier i kvantefysikken. Desuden har han publiceret flere artikler om undervisningsmetoder og tests. Hans indsigt  i anvendelse af symmetrier på forskellige kvantesystemer har gennem årene hjulpet ham til at generere nye resultater i flere forskellige delfelter af fysikken, seneste skud på denne aktivitet er hans arbejde med partikler i en dimension.

Vi byder Nathan velkommen til instituttet.