Kendisforskere på slap line

I dette forår vil man kunne opleve nogle kendte ansigter fra IFA i nogle ret usædvanlige sammenhænge med moderne musikopførelser. Alle har dog lovet ikke at synge med!

Quantum Music 2017

BEC-MUSIC er et musikalsk værk inspireret af kvantefysik og Bose-kondensaters opførsel. Det er komponeret af Kim Helweg. Aarhus Sinfonietta og en cellosolist opfører værket, og inden da vil professor Klaus Mølmer med sit vanlige høje humør og uforglemmelige metaforer give en introduktion til kvantemekanikkens forunderlige verden. Arrangementet er en del af Folkeuniversitetets ”Århundredets Festival”.

Quantum Music 2017 Lørdag den 4. Marts kl 14:30 – 16:00 på Dokk1.Billetpris Dkr. 100. Tilmelding er nødvendig, via dette link.

A Universe from Nothing

"A Universe from Nothing" er en koncertevent, som består af en introduktion og en koncert opført af Aarhus Sinfonietta og GAIA koret. Komponist er Niels Martinsen, og librettoen er skrevet af Anja Andersen fra Niels Bohr Institutet. Temaet er Universets udvikling fra Big Bang og langt ind i fremtiden.

A Universe from Nothing - Première

Onsdag den 5. april 2017. 19:30 Dokk1, Aarhus Havn. Der er gratis adgang efter først til mølle princippet.

SACs Ole J. Knudsen giver en introduktion til naturvidenskaben bag værket "A Universe from Nothing", over temaet fra intet til ensomhed. Derfter uropføres værket med Aarhus Sinfonietta og GAIA koret.

A Universe from Nothing

Lørdag den 29. april 14:30-17:45. Aulaen, Aarhus Universitet. Billetpris Dkr 150,- inkl. kaffe og kage. Forudbestilling er nødvendig her.

Anja Andersen fra Niels Bohr Institutet og Steen Hannestad, IFA giver inden opførelsen en introduktion til Universet fra Big Bang og langt ind i fremtiden.

A Universe from Nothing opføres også i København den 30. april, og desuden ved en række lukkede koncerter blandt andet på gymnasier.

"A Universe from Nothing" er en del af projektet Origins2017. I august og september opføres en ny opera med titlen Darwin, og et oratorium med titlen Evolution! I oktober opføres big-band symfonien Solar Walk i Aarhus og flere andre steder i Danmark. Følg med på linket her.