Bemærk møde 23/11: Invitation til forskere i Region Midtjylland inden for emnerne Energi/Miljø

Invitation til forskere i Region Midtjylland inden for emnerne Energi/Miljø, Life Science/Sundhed og IT

Velkommen til 3 eye opener seminarer -  Århus d. 23.11., Herning d. 24.11. og Randers d. 25.11. - forskellig geografi, samme indhold.

Region Midtjylland har længe haft Shanghai som venskabsområde og starter nu programmet Midtnet for sammen med erhvervsrådene i regionen, Teknologisk Institut, Innovation Center Denmark i Shanghai samt Aarhus Universitet at igangsætte forsknings- og udviklingssamarbejder mellem forskere og virksomheder i de to områder.

Med et indbyggertal i Shanghai på mere end 3 gange Danmarks og flere topklasseuniversiteter kombineret med stor åbenhed for samarbejde i Kina er der gode muligheder for et sådant initiativ.

Midtnet hjælper med at finde forretnings- og udviklingspartnere i Danmark og Kina, giver økonomisk støtte til ideudvikling og projektmodning samt faglig og kulturel hjælp til den indledende og fortsatte dialog mellem parterne. Samarbejdet afgrænses til områderne energi/miljø, sundhed/life science samt it.

Programmet skydes i gang med de 3 informationsseminarer, hvor der vil blive opstartet netværk inden for de 3 fagområder. Både forskere og virksomheder inviteres til møderne.

Se fakta om indhold, tid, sted og tilmelding til seminarerne i vedlagte program. Se også vedlagte brochure, der giver en kortfattet oversigt over Midtnet-aktiviteterne.

Yderligere oplysninger hos projektleder Lars Holst-Jørgensen, Teknologisk Institut, tlf. 7220 2638, mail info@midtnet.com eller undertegnede.

Webside: www.midtnet.com, hvor program og invitation kan ses.