Bemærk frist 3/2: Aarhus Universitets Forskningsfond. Rekruttering af udenlandske forskertalenter til ph.d.-studier ved AU.

Formålet er at tiltrække et stigende antal højt kvalificerede udenlandske ph.d.-studerende ved Aarhus Universitet. Der stilles midler til rådighed for den udenlandske kandidats ophold ved Aarhus Universitet i én til tre måneder. I denne periode skal der foretages en kvalitativ vurdering af den potentielle udenlandske ansøger til ph.d.-studier ved Aarhus Universitetet. Under opholdet kan den udenlandske kandidat deltage i kurser, sommerskoler og workshops, arbejde i laboratoriet og udforme et ph.d.-projekt i samspil med sin vejleder etc. Opholdet afsluttes med, at hovedvejlederen vurderer kandidaten. Vurderingen kan indgå i bedømmelsen af en eventuel ansøgning om påbegyndelse af et ph.d.-studium ved Aarhus Universitet. Den potentielle studerende må ikke være dansk statsborger. Kandidatens adgangsgivende eksamen må ikke være fra en dansk institution.

NB: Kun ph.d.-skoleledere (fx Mogens Nielsen, AGSoS) kan søge.

Se mere på www.au.dk/auff.