Bemærk frist 1/9: Virkemidlet 'åbne midler' ved Forsknings- og Innovationsstyrelsen

Rådet for Teknologi og Innovation indkalder ansøgningen til virkemidlet 'åbne midler'. Der er ansøgningsfrist den 1. september 2010. Der er i alt ca. 20 mio. kr. i 2010.

De åbne midler har til formål at styrke samspillet mellem videninstitutioner (fx universiteter) og virksomheder om forskning, innovation og videnspredning til gavn for erhvervslivet. De åbne midler er en ramme for, at universiteter og andre videninstitutioner kan udvikle og afprøve nye metoder for at styrke samspillet med erhvervslivet.

Initiativet støtter projekter, der ikke falder ind under allerede kendte former for samarbejde og eksisterende virkemidler, der støtter samspil. En ansøgning til de ’Åbne midler’ må således ikke kunne passe ind under rådets eksisterende ordninger for samspil mellem virksomheder og videninstitutioner.

De åbne midler er et supplement til de allerede eksisterende initiativer for styrket samspil mellem den offentlige forskning og erhvervslivet, såsom innovationskonsortier, Eurostars-programmet, videnkupon, innovationsnetværk samt Højteknologifondens projekter og platforme mv.

Se hele opslaget på fi.dk.