Bemærk frist 14/7: Legater til unge kvindelige forskere i naturvidenskab

Unge kvindelige forskere inden for naturvidenskab kan nu søge

Legater  'For Kvinder i Naturvidenskab'. Ansøgningsfrist: 14. juli 2011

Legaterne 'For Kvinder i Naturvidenskab' er oprettet af L'Oréal Danmark med støtte af Den danske UNESCO-nationalkommission og Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab. Legaterne skal opmuntre kvinder til at fortsætte i deres videnskabelige karriere efter de har opnået deres ph.d. Målet er at skabe en bedre balance mellem kvinder og mænd i forskningens verden, fordi en ligelig fordeling af kønnene skaber mere forskelligartede indgangsvinkler, mere dynamik og dermed bedre forskningsresultater.

Der uddeles op til tre legater på hver 100.000 kr. Ansøgningsskema samt nærmere betingelser findes på hjemmesiderne for henholdsvis Den danske UNESCO-nationalkommission www.unesco.dk og Det Kongelige Danske Videnskabernes selskab www.royalacademy.dk

Ansøgningerne vil blive vurderet af et bedømmelsesudvalg bestående af repræsentanter fra Den danske UNESCO-nationalkommission, L'Oréal Danmark og Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab, med videnskabelige eksperter inden for de relevante fagspecifikke områder. Legatoverrækkelse finder sted på Det Kongelige Danske Videnskabernes selskab den 26. januar 2011.

L'ORÉAL-UNESCO programmet FOR WOMEN IN SCIENCE er et enestående eksempel på, at en privat virksomhed og en international organisation arbejder sammen for at anerkende videnskabskvinders resultater, støtte en fortsat karriere inden for videnskab og skabe opmærksomhed om kvinder inden for videnskab generelt. Yderligere information om programmet, der blev skabt i 1998, findes www.forwomeninscience.com

Find oplysninger og ansøgningsskema her